Monday, October 11, 2010

x-peRience of my^pregnancy..

Mase mula2 kahwin dulu saya sgt x-cited nak pregnant...Lagi2 bile tgk sume kawan2 seangkatan sume da ade baby dan pewot sedang memboyot....WWaaahh sgt obses kot....lagi pulak saya sgt suka baby...lagi2 baby gurl..dan kebetulan time tu kakak saya baru dapat baby girl yang sgt cute...

Sebulan berlalu..belum ade tanda2 positif...2 bulan..3 bulan...dan masuk bulan ke-4 aku dapat gud news...wahhh aku sgt excited...rasa macam tak percaya jerk yang aku pregnant...ssampai 3 kali saya wat pregnancy test tu....Lastly that weekend bila mr.hubby balik jer Ipoh beliau terus bawak saya pegi klinik utk confirmation....(>.<)...time tu Tuhan je yang taw perasaan saya...mr.hubby jgn cakap lah...senyum hingga ke telinga kot...(",)....
Awal pregnancy tu ade lah morning sickness sikit2..setakat muntah2 + pening2 + tak lalu makan plus langsung tak leh bau badan mr.hubby (mungkin itu hikmahnye PJJ kot).....tapi seingat saya adalah 2 hari tu saya rasa alah yang sgt teruk....sampai tak larat nak jalan..badan lenguh2 macam nak tercabut sume kaki dan sendi2 yang ada..and at da same time mr.hubby pun mengalami simptom yang sama ( masa ni beliau kat Kajang dan saya kat Ipoh yer...) rupenya..bukan saya sorang je yang mengalami morning sickness ni, tapi mr. hubby pun mengalami nasib yang same....(p/s..orang cakap kalau si suami pun terkena morning sickness, means that si suami tue sgt sygkan isterinye???? betul ke???)
After 2 or 3 months pregnancy..sume morning sickness tu hilang macam tu jer....and saya sgt berselera terhadap makanan...waaaaaahhhh time tu berat badan saya naik hampir 3kg setiap bulan...

AND now...my pregnancy was 30 weeks....still ada lagi 2 bulan setengah lagi saya akan jadi ibu...waaah..sgt tak sabar...sekarang tido malam pun asyik terjage jer...sebab kaki selalu cramp...kerap buang air kencing..dan satu perubahan lagi....tangan saya selalu lenguh2 hinggakan nak drive pun susah...tapi itulah pengorbadan seorang ibu mengandungkan...


my baby....It was 12 weeks....
My hero....It was 28 weeks....

1 comment:

Unknown said...

komen skit...huhuhu..sungguh obses kamu membuat blog yeeee

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Designed By Blogs Gone Wild!