Sunday, October 10, 2010

Nama^Nama Pilihan....

Saya pernah terbaca dalam suatu Hadis Rasulullah (S.A.W) bahawa "Di antara kewajipan seorang ayah kepada anaknya ialah mendidiknya baik-baik dan memberinya nama yang baik"......Jadi mestilah saya dan mr.hubby sgt teruja untuk mencari satu yang baik maknanya dan sedap bunyinya untuk baby kami nanti....(",)
Sebelum ni saya sgt 'obses' dgn  baby gurl...so tentulah dah banyak list name baby gurl yang saya dah jumpe....bukan saje nama....saya dah siap berangan2 baju kanak2 perempuan yang comey2....yela kan..kalau korang gi tgk baju kanak2 perempuan kat shopping complex mesti korang pun akan teruja kan...macam2 jenis...design yang kiut-miut semuanya...Then, one day tu mr.hubby ajak saya gi scan sebab dah teruja sgt nak tau jantina baby kami ni....(sebab bile gi jalan2 semua org cakap baby ni gul lah..boy lah...jadi kami pun rase sgt teruja nak tau jantinanye..)...time scan tu en.doktor yang scan tu cakap...memang clear nampak dia punya penis...so mesti korang pun da tau kan ape jantinanya....saya agak la frust sikit..sebab kan saya sgt obses nak baby perempuan...tapi mr.hubby punyalah suka sebab beliau memang nak baby boy....tapi tak kesah la..janji baby saya ni sihat dan sempurna....
Alamak!!! masalah ni sebab saya langsung tak prepare nama untuk baby boy..jadi saya dan mr.hubby pun mulakanlah usaha mencari nama utk baby boy pulak....then terjumpalah satu nama ni..."Muhammad Aryan Danish"....then saya pun jumpelah dengan seorang ustazah ni..yerlah beliau mesti arif dengan makna2 nama ni kan...sebab kadang2 ade nama yang sesuai di gabung..ade yang tak sesuai di gabung...Keesokkannya cik ustazah ni bagitau kat saya yang nama Aryan tu kebiasaannya digunakan oleh orang2 I_ _ _ A...alamak..tak nak la saya...jadi saya dan mr.hubby pun terus menukar nama Aryan tu ke nama lain...yang kini masih lagi dalam pencarian.. (",)....Jadi kalau kawan2 ade cadangan pilihan nama2 yang bagus bolehla bagitau eh..

 Antara nama2 pilihan......
via 
http://name.crazyartzone.com/

1 comment:

Anonymous said...

...Muhammad Athif Ikhwan...

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Designed By Blogs Gone Wild!