Friday, April 19, 2013

Gadjet - Gadjet Breastfeeding Idamanku


Gajet. Wah nak breastfeeding pun kena ada gadjet ke? of course la kan..tapi actually tak perlu pun.. cuma ibu ni gatal tangan nak menghabihkan duit.. alah, nama pun idaman hati kan.. so, tak semestinya ada..cuma kalau ada tu lebih memudahkan misi penyusuan saya ini.. Jom kita tengok apa gadjet-gadjet yang saya rasa saya nakkkk sgt tu...

1. Breast pump - medela freestyle..

 Hati meronta-meronta mau fs ni..dah survey2 harga dalam RM1500 ++.. InsyaAllah akan diusahakan jugak walaupun terpaksa mengikat perut.. Buat masa ni saya guna spectra 3... Spectra 3 pun okey sebenarnya, tapi memandangkan di tempat kerja saya susah mau dapat power supply, jadi saya terpikir utk mencari breastpump yang boleh pakai bateri..dan double pumping..

Inilah spectra 3 yang telah banyak berjasa sejak dari abg iman lagi.. 


2. Warmer


Warmer ni untuk panaskan susu baby nanti..masa abg iman dulu just gunakan air suam je.. tapi kesian gak kat nenek iman nanti...mana dengan abg iman lg, dengan baby aqil lagi.. so rasa cam penting jugakkan warmer ni untuk memudahkan nenek hero2 ni nanti.. Apa pendapat u alls? berbaloi tak kalo beli... sekarang still duk survey2 lagi warmer jenis apa yang ok dan mudah nak digunakan serta harga mampu milik.. Pelis ya kengkawan..kalau ada info boleh la kita share sesama...

3. Deep Freezer




Hahaha..baru buat stok sebulan da meroyan mau beli deep freezer ye? tak lah meroyan sangat, cuma terpikir jugak..sekarang ni kat rumah mak pun stok ebm dah tak muat sampai terpaksa simpan kat freezer rumah kakak..so duk pikir la kalo freezer kat rumah saya nanti dah penuh camane kan.. kihkihkih..kalo bab nak menghabihkan duit mmg saya ni pandai... Tapi en.hubby ckp tunggu balik rumah dulu, kita tgk keadaan dan tahap ketebalan poket camane..( en.hubby siap ckp kalo tak muat nanti suh simpan kat deep freezer kedai runcit depan rumah tu.. ada ka patut kan en.hubby tu).. 

So kenkawan yang ada experince dengan gajet2 kat atas tu jom la sharing kepentingan gajet2 tu dalam proses breastfeeding ni ye... 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Designed By Blogs Gone Wild!