Sunday, June 8, 2014

:: Jom Bershaklee :: Set Berpantang Shaklee : Rahsia Saya Kekal CERGAS



Assalamualaikum semua..

Hari ni ibu una nak share set bersalin atau set berpantang shaklee yang menjadi favourite ramai ibu-ibu masa kini...  Ianya selamat diambil walaupun bayi anda mengalami jaundice atau masalah kekurangan G6PD..Info lanjut mengenai kekurangan G6PD, boleh klik sini ye..

Kali ni saya nak share pengalaman saya berpantang dengan set berpantang shaklee.... serius berbaloi-baloi dengan set berpantang shaklee ni.. Antara benefit yang saya dapat daripada set berpantang shaklee ni :

  • membantu dalam penyusuan susu ibu..saya siap dapat simpan buat stok lagi masa berpantangkan si kecik (boleh klik kat sini)
  • mengembalikan kesihAtan badan si ibu.Alhamdulillah, luka bersalin jugak agak cepat sembuh berbanding sewaktu berpantang anak pertama dulu. sampaikan, emak siap tegur lagi, cara saya jalan macam bukan orang dalam pantang..yelah kan, dah tak rasa sakit sangat, sampai lupa kat luka berjahit tu... (yang ni mungkin jugak sebab luka yang kedua tu tak seteruk semasa yang pertama dulu) 
  • Tiada lagi masalah sembelit. Haaaa yang ni best sebab, menjadi kebiasaan bagi ibu bersalin normal mengalami masalah untuk buang air besar semasa dalam pantang kan.. sama lah jugak dengan saya sewaktu berpantang anak pertama. Tapi semasa berpantang kali kedua ni, alhamdulillah... tiap-tiap hari, buang air besar adalah acara wajib saya tanpa rasa takut...hehehehehe...
  • Tiada masalah stress dan badan kekal cergas dan cerdas. Serius ye kawan-kawan, semasa berpantangkan anak kedua ni, saya rasa berbeza sangat keadaan kesihatan badan saya berbanding semasa berpantang anak pertama dulu.Anak sulung saya mengalami masalah kekurangan g6pd, jadi saya memang langsung tak mengambil apa-apa jamu semasa berpantang...  dan perbezaan yang saya sendiri rasai dengan set berpantang shaklee ni, saya sentiasa rasa cergas dan segar sepanjang hari... yang paling best, walaupun tidur malam saya terganggu kerana si kecik asyik bangun nak menyusu pada malam hari, tapi saya tidak berasa letih pada siang hari. hinggakan emak saya pun nampak perbezaan nya.. 
Haaaaa banyak kan benefit yang saya dapat daripada set berpantang shaklee ni. Dan yang paling best, set berpantang ni saya boleh ambil sampailah sekarang...sampai anak saya dah setahun 3 bulan... berbaloi kan.. 

Set Berpantang Shaklee ni terdiri daripada 

VITALEA - multivitamin dengan iron
  • membekalkan 23 jenis vitamin
  • meningkatkan kecerdasan mental & ketahanan dari jangkitan
  • penting untuk pertumbuhan sel dan pembiakan
  • membantu memulihkan fungsi penghadaman dan selera makan
B-COMPLEX - dengan asid folik
  • membantu mengurangkan simptom kemurungan dan tekanan (sgt penting untuk ibu yang baru melahirkan)
  • membantu menukarkan makanan menjadi tenaga
  • meningkatkan fungsi otak
VITAMIN C
  • merupakan anti-oksidan semulajadi
  • membantu mengurangkan simptom alahan dan alergi
  • membantu menjaga kesihatan gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah supaya sentiasa sihat
ZINC COMPLEX
  • membantu masalah keguguran rambut 
  • membantu meningkatkan sistem imun
  • mempercepatkan proses baik pulih luka
  • meningkatkan daya seksual dan pertumbuhan organ




Selain dari empat jenis vitamin asas untuk set berpantang shaklee ini, terdapat beberapa jenis vitamin yang boleh di 'add on' dengan set berpantang shaklee ini, iaitu Ostematrix, ESP, Alfalfa dan sebagainya, bergantung kepada keadaan individu masing-masing.

Set Berpantang Shaklee ini selamat di ambil sejak hari pertama ibu bersalin kerana ianya selamat diambil walaupun bayi mengalami jaundice atau masalah kekurangan G6PD.


Set Berpantang Shaklee dapat membantu ibu baru bersalin sentiasa dalam keadaan tenang dalam menghadapi rutin harian, serta mempercepatkan penyembuhan luka luaran dan dalaman dengan berkesan, samada bagi ibu bersalin secara normal atau pun secara cearan dan pastinya TIDAK memudaratkan bayi yang disusukan...

Buat kawan-kawan yang sedang mencari set berpantang atau set bersalin, saya cadangkan pilihlah Set Berpantang Shaklee..

Set Berpantang Shaklee pastinya set berpantang yang digemari ramai ibu-ibu masa kini...InsyaAllah (",)

Hubungi Ibu Una 0195750526, untuk pertanyaan lebih lanjut (",)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Designed By Blogs Gone Wild!