Tuesday, December 7, 2010

Pengalaman Itu (",)

Oohwww....tak sangka sekejap jer saya dah jadi seorang ibu...hikhikhik...  sepatutnye due saya 20 Dec 2010..tapi Baby Iman tak sabar kot nak tgk ibu n ayah nyer...terus nak kuar awal...

Memula pagi isnin 29 Nov 2010 saya da rasa air ketuban macam bocor...tapi saya buat tak tau jer...siap leh gi jalan2 lagi dgn mother in-law saya...kitorang gi Shah Alam..jalan2 area Kajang...sampai ke petang..then bile petang tu rase lagi air ketuban tu bocor lagi...sebab tak sedap hati mr.hubby ajak gi check kat hospital kajang malam tu jugak...rupe2nya bile cik doktor tu check..da bukak 1 cm..terus kena tahan wad....

Time dalam wad, doc datang check lagi and doc bagitau..."Esok awak akan diberi ubat untuk paksa bersalin jugak sebab air ketuban awak da bocor..saya takut nanti kalau awak lambat bersalin, baby awak akan dapat infection" waaaa time tu rase takut sgt..takkan cepat sgt nak bersalin kot...terus rase berdebar2...tapi padahal saya tak rase sakit langsung pun..boleh ke nak bersalin ni?....malam tu saya da tido tak lena da...takut siot!!!

Esok pagi....jam 5.30..cik nurse tu dah kejutkan sebab nak check jantung baby and nak kasi ubat...then kul 7.30 cik doktor datang nak kasi ubat bersalin (induce)...ade la rase contraction skit2 time tu....then, kul 1.15 cam gitu..cik doktor pun datang check lagi bukaan da berape...time tu baru 3 cm...terus diorang bawak saya ke labour room time tu kul 2.30 pm....wahhhh time tu jgn cakap lah...terketar2 takut..tapi stil tak rase sakit sgt..sakit sikit2 jer..dalam hati duk tanye...tak sakit pun macammana nak bersalin ni???? (",)

Then, cik doktor tu pecahkan air ketuban...Ya Allah...after air ketuban tu dipecahkan..sakitnyer Tuhan jer yang tau..contraction tu makin lame makin cepat pulak...then after 2 jam lepas tu saya da tak sedar ape doc tu buat...yang saya tau sakit macam nak mati jer....then bile cik doktor cakap bukaan da buka 9 cm...saya rasa baby da macam nak kuar da...tapi disebabkan saya terlalu letih dan sgt dahaga..saya tak mampu meneran..sian Baby Iman...tapi after 20 minutes saya berjaya jugak delivered Baby Iman pada jam 8.22pm...Alhamdulilah...hampir 6 jam jugak saya kat labour room tu..(from 2.30 pm..until 8.22 pm)...

Esoknye ingatkan da boleh balik da...sebab baby sume okey..then, doktor datang bagitau.."Pn..baby puan ada G6PD Deficiency , jadi kami terpaksa tahan baby puan utk 5 hari coz nak tgk jaundies (kuning) baby.."wwwaaaaa time tu  rasa macam nak nagis jer..tapi takpelah demi kebaikan  Baby Iman kan....

Tentu ade kenkawan yang tertanye2 what is G6PD Deficiency kan??? i'll story pasal benda alah ni dalam next entry pulak eh.... so kat bawah ni saya nak post lagi gambar Baby Iman..yippy...~








Baby Iman under photolevel treatment...sian ibu tgk Baby Iman time ni....



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Designed By Blogs Gone Wild!