Wednesday, March 7, 2012

Iman Dikala 1 Tahun 3 Bulan...




Hai semua orangggggg
Nama saya Muhammad Iman Danish..tapi semua orang panggil saya Iman / Danish..
Umur saya 1 tahun 3 bulan
Berat saya 10kg 
Tinggi saya sekarang 8cm eh..eh..80cm lah ;p
so bila saya kira-kira BMI saya lbh kurang 16...normal tak??? tapi nurse kat KK cakap saya normal..sebab ibu bagitau makcik nurse tu saya membesar dengan sehat & kuat... ;p

Inilah buah hati pengarang jantung ibu & ayah yang berusia 1 tahun 3 bulan...
gelagatnya dan keletahnya sangat-sangat mencuit hati kami...
kami tersangat bahagia dengan kehadirannya...

Iman memang sangat pantang tengok ini kereta..mesti tarik-tarik tangan ibu ajak naik...opss ibu dah tak muat la sayang...iman naik sorang2 yer..

Masalahnye bila dah dapat naik..mula lah tak mo turun..puas berdukung lah lepas tu nak ajak balik umah...haiiiiiiiiihh
Anak-anak zaman IT memang pantang tengok laptop..handset..remote astro maupun tv...

Gaya memang tak boleh blah yer...

Memang dunia ini saya yang punya bila ibu & ayah bagi peluang saya tekan2 keyboard laptop ini....;p
Ini budak memang sangat suka gosok gigi...kebetulan ini berus gigi yang baru dibeli oleh ibu..sebab berus gigi lama iman selamat masuk dalam bowl toilet...
Pandai tak iman gosok gigi Iman dah ada 8 +2 batang gigi tau...
Actually ada banyak lagi aksi -aksi terlarang si iman ni..tapi i tak berkesempatan mau upload semuanya...huhuhu ini pun beliau sudah mengamuk-ngamuk mau tolong taip ini entry....haihhh anak sorang ni.
So far, sekarang iman sudah boleh cakap beberapa benda macam..yah (ayah)..nak..nanak...tek (nenen)...kittt(sakit)...dan banyak lagi lah...biasanya beliau boleh sebut 1 suku kata jer..dan ibu & ayah masih cuba memahami komunikasi si kecik ini...
 Even, hanya boleh sebut sikit je benda, tapi amazing iman memang boleh paham semua yang ibu&ayah cakap..like "iman tolong amikkan bantal" pastu nampak dia akan datang bawak bantal..iman nak susu tak??dia akan tunjuk susu siap ajak kita ke dapur lagi...iman buka tv tu (sebab iman ni suka on off button kat tv tu)..dia akan bukak..
then, iman sgggggggtt suka naik moto..(aishhh yang ni ibu risau sikit) nampaknye kena cari helmet baby cepat-cepat ni...pantang nak motor, mula lah mulut dgn tangan buat aksi bermotor..sambil mulut duk broom-broom..

actually banyak sgt i nak share pagi ni, tapi iman dah mengamuk-ngamuk, so kita sambung di lain entry pulak yerrr ;p


1 comment:

Mommy_ima said...

comel nye aksi2 si kecik ni!
yg membaca entry ni pun terasa happy tgk gelagat die dlm pic ni..happy lagi sebagai ibu die kan :)

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Designed By Blogs Gone Wild!