Wednesday, January 8, 2014

I am ibu beranak dua...


Assalamualaikum dan selamat pagi semua... Semoga semua orang diberi kesihatan yang baik kan... Maklumlah..semalam saya mc sebab si bambam ni tak sihat...nenek diorang pun tak sihat jugak..so tak sampai hati la pulak nak susahkan nenek diorang...

Siapa kata cuti boleh goyang kaki kat umah...? Serasa nya saya lah kan..jadi suri rumah lah yang sangat sibuk...mana nak layan karenak anak2 lagi... Si suami lagi... Nak uruskan rumah lagi... Lagi2 kalau anak2 dah mula bersekolah dan menjadi driver tak bergaji kan...

Tapi....sepenat- penat mana pun jadi suri rumah, hati tetap happy dan enjoy...sebab dapat tgk anak membesar depan mata... Macam saya, alhamdulilah...dikurniakan mother in law yg sanggup bersusah payah menjaga dua org hero kecik ni... So, dapat lah saya mencari rezeki dgn hati yang tenang...

Sekarang asal sempat jer nak update blog... Bukan tak mau update...tapi kekangan masa yang membuatkan niat terbantut...padahal dalam kepala ni ada seribu satu cerita yang nak di share kan korang semua... Tp, InsyaaAllah lepas ni boleh selalu lah kot update entry sebab saya dah dapat cik note baru...kihkihkih... Yelah kan..sambil2 menyusukan si kecik ni pun dah boleh taip entry baru... ;p

So how tahun baru saya dengan beranak dua ni...? Buat yg mengikuti perkembangan update status fb sure tau kan betapa cekalnya saya travel dari bandar tek kajang - hulu langat dengan membawa dua org kanak2 rebina, sorang asyik bercakap & sorang lg asyik melalak...

Sekarang ni ALHAMDULILLAH....adik aqil sangat behave dalam kereta... Abg iman pun dah pandai sekarang...kalau adik merengek sikit2 tu, dia akan layan sambil ajak adik nyanyi lah... Main2 dgn adik lah..

Alhamdulillah...berkat doa dan atas nasihat yang diberikan kengkawan jugak.. Mmg menjadi petua yang sorang kawan sekolah ni kasi...dia mintak saya amalkan baca surah al-fatihah & 3 qul setiap kali nak tido...dan hembuskan kat kepala anak...Then, ckplah dgn anak apa yg kita hajatkan...


Posted via Blogaway

1 comment:

Maria Firdz said...

setiap kesusahan ada kesenangan insha Allah... :-)

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Designed By Blogs Gone Wild!