Sunday, February 26, 2012

Sup Pasta Roti

Resepi kali ni i cedok dari majalah RASA dan mengubah suainya mengikut apa bahan yang ada di dapur rumah i....erm tak ingat keluaran yang mana..rasanya Januari 2012 kot..

Antara bahan-bahan yang i guna 
'
'
'
'
Bahan-bahan yang digunakan..
Kalau ikut majalah tu, guna small shell, tapi my iman tak berapa suka small shell sekarang ni, so i gantikan dengan fusilli ..selain tu, stok ayam (utk kuah sup) ayam (direbus hingga empuk dan dipotong dadu), 1/3 batang carrot , sedikit labu, (dipotong dadu jugak), sedikit bawang besar (dicincang), minyak sayuran utk menumis, dan sekeping roti ( dibakar dahulu )

Caranya sangat lah mudah...
memula i tumiskan bawang besar tadi sampai naik baunya, then i masukkan stok ayam, carrot dan labu..biarkan (renehkan) sampai mendidih..kemudian masukkan isi ayam dan pasta rebus tadi. biarkan mendidih lagi beberapa lama dan boleh tutup api..then, boleh letak dalam mangkuk dan letakkan roti yang dah dibakar tadi..siappppp..boleh di makan.. 

resepi ini resepi 10 bulan ke atas..tapi jgn letak garam lah..untuk iman, i letak sikit garam dan lada sulah...kasi rasa sikit..
Sup Pasta Roti yang tak sama macam dalam majalah rupanya..heeeeeeee


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Designed By Blogs Gone Wild!