Saturday, February 12, 2011

new home.new school.new enviroment (part 2)

yeay..akhirnya da seminggu saya jadi seorang ibu yang bekerjaya buat si kecik saya...dan seminggu jugaklah saya cuba adapt dengan enviroment sekolah yang baru... so far setakat ni Alhamdulillah..

Sekolah baru..enviroment baru...mula-mula agak nervous jugak saat kali pertama kaki ini melangkah...tapi since da 2-3 hari, saya da rasa sedikit selesa di sekolah baru...students pun okey..kawan-kawan pun okey..cume awal2 ni saya agak relax sgt2 sebab tugas saya hanya pada p&p jer...takde tugas2 lain lagi..

Saya sekolah sesi petang...so pagi-pagi kerja saya haruslah melayan si kecik saya..

2-3 hari pertama saya mula bekerja si kecik macam merajuk pun  ada dengan si ibunya ni..asyik nak berdukung jer...langsung tak nak diletak kat bawah...sampai si ayah pun terkena tempiasnye...

jadual hidup saya pun dah berubah since dah mula bekerja ni...
awal-awal pagi: bangun + solat + siapkan sarapan utk si ayah nak pergi kerja
after ayah da pergi kerja : saya kemas-kemas rumah sementara si kecik masih lagi tido... then apabila si kecik da bangun, saya kena cepat-cepat mandikan si kecik..(sian si kecik kul 8..30 pagi mesti da kena mandi dgn ibu yerrr..nasib baik air suam-suam jah)..then, after si kecik da mandi...time nyusukan si kecik pulak..kasi dia nenen sampai dia tido balik...bila si kecik da tido barulah si ibu boleh masak ke..sidai kain ke..lipat kain ke....sebab si kecik ni kalau dia tak tido, dia tak mau duduk sorang-sorang...then, mandi siap-siap and pakai baju siap-siap...

pernah satu hari tu..time saya tgh mandi, si kecik bangun and melalak bila dia rasa takde orang kat tepi dia...apa lagi punyalah terkejut..terus cepat-cepat mandi and pakai baju, sarung tudung terus pegi umah MIL hantar si kecik sambil siap-siap properly kat umah MIL..dah la hari tu saya nak kena pegi sekolah awal...

After habih jer waktu sekolah..cepat-cepat saya balik..jarak rumah saya dengan sekolah adalah dalam 20 minit if jalan tak jem...and kena lalu jalan yang berbukit dan berlik-liku (macam nak pegi cameron pulak rasa kalau nak gi sekolah..hahahaha)...agak mencabar la jugak..
after solat maghrib kat rumah MIl saya pun amik si kecik...adalah lebih kurang pukul 8.00 baru sampai rumah...

agak letih kan jadi ibu..dan isteri separuh masa ni....ngeeeee~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Designed By Blogs Gone Wild!